W dniach 10-11 października 2019 r. odbył się Kongres Gospodarczy - Lubuskie 2019, który swoją tematyką objął najistotniejsze kwestie związane z rozwojem ekologii i jakości życia, inteligentnymi technologiami, społeczeństwem cyfrowym oraz marketingiem terytorialnym. Inauguracja Kongresu miała miejsce w Filharmonii Zielonogórskiej im. Tadeusza Bairda. Wydarzenie otworzyła Marszałek Województwa Lubuskiego - Elżbieta Anna Polak, a wykład inauguracyjny pt. „Od czego zależy dalszy rozwój Polski” wygłosił doktor habilitowany nauk ekonomicznych - Leszek Balcerowicz.
W drugim dniu obrady Kongresu toczyły się w Centrum Energetyki Odnawialnej Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie oraz w Lubuskim Centrum Winiarstwa w Zaborze.
Społeczeństwo cyfrowe w kontekście wyzwań dla biznesu i samorządów, sztuczna inteligencja w kontakcie z klientem, e-klient w biznesie i administracji, urząd a obywatel – narzędzia komunikacji, to tylko niektóre z tematów poruszanych podczas panelu pt. „Społeczeństwo cyfrowe – wyzwania dla biznesu i administracji”.
O marketingu miejsc mówił m.in. Radek Kotarski, dziennikarz i przedsiębiorca, autor książki „Włam się do mózgu”, twórca kanału Polimaty na YouTubie. Swoje doświadczenia przekazali także paneliści z Niemiec, Słowacji i Czech. Rozmowa dotyczyła promocji regionów i miast w mediach oraz ekowizerunku.
Panel dyskusyjny pt. „Smart City – Simple City” odbył się w ramach drugiego dnia Kongresu Gospodarczego Lubuskie 2019, na terenie Centrum Energetyki Odnawialnej w Sulechowie.
Prezes Centrum Energetyki Odnawialnej Uniwersytetu Zielonogórskiego Radosław Grech omówił wyniki analizy przeprowadzonej przez CEO na podstawie danych wielu instytucji.
O znaczeniu nowoczesnych tzw. platform usług miejskich mówił z kolei Paweł Sokołowski z firmy Asseco Data Systems SA.
Z kolei prof. Andrzej Greinert z Uniwersytetu Zielonogórskiego mówił o „zielonej” i „błękitnej” infrastrukturze jako kapitale miejskim.
Podczas drugiego dnia Kongresu odbył się także panel dotyczący relacji pomiędzy start-upami a korporacjami.
Podsumowując, w trakcie dwudniowego Kongresu swoje doświadczenia i opinie mogło przedstawić wielu znakomitych gości z kraju i zagranicy. Swoje stoisko podczas Kongresu miała również Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. – prezentując szeroką ofertę usług skierowanych do przedsiębiorców z terenu województwa lubuskiego.